Film korporacyjny Vistra - produkcja w DogFIlm Studio FIlmowe

Filmy promocyjne, reklamowe, korporacyjne, dokumentalne w DogFilm Studio Filmowe

Produkcja filmów promocyjnych, reklamowych, dokumentalnych, korporacyjnych – studio filmowe, Warszawa

Produkcja filmu korporacyjnego dla Vistra Group

1. Film korporacyjny – brief.

Vistra Group zwróciła się do nas z zapytaniem o produkcję filmu korporacyjnego dla ich brandu. Vistra to duża globalna firma zatrudniająca ponad 4000 osób w różnych częściach świata. Firma świadczy usługi w zakresie obsługi korporacyjnej firm (trust, fund & corporate). Naszą rolą w DogFilm Studio było wypracowanie efektywnej koncepcji komunikacji treści w filmie. Zdecydowaliśmy się pokazać w naszym filmie nie tylko zakres usług Vistry i jej międzynarodowy charakter, ale przede wszystkim postawić na ‘element ludzki’, bardzo istotny czynnik kreowania zaufania w biznesie, a w branży usług finansowo-księgowych w szczególności.

London City - FIlm korporacyjny dla Vistra Group - Produkcja w DogFIlm Studio FIlmowe

London City – jedna z 7 lokalizacji zdjęciowych

 2. Produkcja.

Nigdy nie byliśmy fanami lektora w filmach promocyjnych. Ten zewnętrzny ‘wszystkowiedzący’ głos oddala przekaz od widza. Jest zbyt wystudiowany, zbyt perfekcyjny, mało ludzki. Dlatego oczywistym wyborem dla nas były naturalne wywiady z pracownikami Vistry. To ludzie stanowią najistotniejszy element Vistry, na nich opiera się cała działalność firmy. Wspólnie z klientem wybraliśmy dwunastkę rozmówców pracujących w różnych krajach, na różnych stanowiskach. Każdy z nich reprezentował nie tylko inny aspekt działalności Vistry, ale, co równie istotne, inną osobowość, inny sposób mówienia i interakcji z widzem. Ta różnorodność naszych rozmówców nie tylko popycha narrację filmu w kontekście przekazywanych wiadomości, ale czyni całość ciekawszą i dużo bardziej urozmaiconą w odbiorze.

Film korporacyjny Vistra - Lawrence Tsang

Lawrence Tsang (CTO w Vistrze) w trakcie lunchu

Dodatkowo postanowiliśmy maksymalnie wykorzystać w sensie filmowym nasze lokalizacje zdjęciowe. Nie chcieliśmy uzupełniać wywiadów z pracowniami Vistry ‘stockowymi’ obrazami Londynu, Hong Kongu czy Singapuru. Takie typowe przebitki, podobnie jak lektor, tworzą dystans i zmniejszają wiarygodność przekazu. Dlatego postanowiliśmy zrealizować materiał przebitkowy umieszczając naszych rozmówców w żywej ‘tkance’ miast – jadących na spotkanie, na lunchu z klientem, czy podróżujących rankiem do pracy. Dzięki temu lokalizacje stają się w filmie bardzo organiczne i uwiarygadniają przekaz. Przy tym są oczywiście atrakcyjne wizualnie, a o ten element zawsze dość trudno przy realizacji filmów korporacyjnych.

Film korporacyjny Vistra - Daniel Booth

Daniel Booth – poranny prom do pracy / Hong Kong

3. Postprodukcja.

Wywiady przeprowadzaliśmy w konwencji rozmowy, a nie odpytywania z ustalonych wcześniej tematów. To bardzo pomaga uzyskać szczere i naturalne w odbiorze wypowiedzi. Z każdym z rozmówców rozmawialiśmy prawie godzinę. Jednocześnie wiedzieliśmy, że do filmu ‘wejdzie’ max 30 sekund z każdego z nich. To oczywiście generowało sporo pracy przy selekcji materiału w montażu, ale jednocześnie pozwalało nam przetestować wiele opcji układki materiału i w efekcie wybrać ten najbardziej optymalny. Dodatkowo postanowiliśmy wprowadzić zewnętrzną ramę filmowej podróży przez kolejne lokacje zdjęciowe, nie wracając w narracji do tych, które już wcześniej pojawiły się w filmie. To dodatkowo komplikowało proces układki filmu w montażu, ale było warto.

Vistra. Expand Further