Work

Crossmediowe kampanie kontentowe

W DF Studio projektujemy i wdrażamy kompleksowe kontentowe kampanie crossmediowe. Naszą mocną stroną jest oryginalna kreacja w konwencji dokumentalnej, stawiającej prawdziwych ludzi i ich historie w centrum przekazu. Stawiamy na autentyczność i szczere emocje jako siły napędowe kampanii, przekładające się na zaangażowanie odbiorców i wymierne efekty, szczególnie w ramach działań w mediach społecznościowych.

Work

Efekty i nagrody

• kampania kontentowa Podkarpackie to Ty – pond 400 000 odtworzeń filmu dokumentalnego i spotów na YouTube, 98% like/dislike ratio, wzrost subskrypcji kanału klienta o 1200%

• seria dokumentalna Miłość PL/RUS – 1,8 mln odtworzeń na YouTube; ponad 1200 udostępnień użytkowników, ponad 600 komentarzy, PR, pokaz kinowy

• kampania transmediowa Polacy o Rosjanach –  ponad 400% wzrost subskrypcji YouTube kanału CPRDiP, 95% like-dislike ratio, organiczne publikacje

• pełnometrażowy dokument Searching For Hell – dystrybucja Amazon Prime i Reelhouse, ponad 20 międzynarodowych festiwali, komiks, książka, portal internetowy, pierwszy na świecie film w VR cinema

seria spotów promujących Fundusze Europejskie w Polsce – ogólnopolska kampania, 4-krotne zwycięstwo w konkursie spotów europejskich na Festiwalu Camerimage (2017, 2018, 2019, 2020).

Case Study - kampania Podkarpackie to Ty

Crossmediowa kampania kontentowa Podkarpackie to Ty. Fenomen miejsca. Fenomen ludzi.

Nadrzędny cel tej kampanii był z założenia inny niż typowych kampanii zachęcających do wdrażania dotacji unijnych. Naszym zadaniem było pokazanie jak Fundusze Europejskie pomogły zmienić Podkarpackie na lepsze. I dotrzeć z tym przekazem do ogółu mieszkańców województwa. Nasz cel był wizerunkowy i wymagał bardzo umiejętnego doboru środków i narzędzi, aby komunikacja była skuteczna.

Kampania nie mogła mieć charakteru stricte reklamowego czy promocyjnego. Komunikujemy przecież fakt, że w Podkarpackim, dzięki Funduszom Europejskim, żyje się lepiej. Czy to trzeba reklamować? Czy do tego trzeba nakłaniać? Nie. Według rozmaitych badań opinii publicznej Polacy niemal powszechnie doceniają efekty wdrożeń środków unijnych. Problem nie tkwi zatem w braku świadomości. Problemem jest natomiast zobojętnienie w tej kwestii i brak emocjonalnego stosunku do kwestii Funduszy Europejskich.

Dlatego centralnym narzędziem naszej kampanii uczyniliśmy pełnometrażowy film dokumentalny „Podkarpackie to Ty” z towarzyszącym mu podtytułem „Fenomen miejsca. Fenomen ludzi”. Film opowiada o Podkarpaciu oczami, uszami i duszami jego mieszkańców. Fundusze Europejskie są w filmie obecne, ale motywem przewodnim filmu jest duma z regionu, w którym nasi bohaterowie mieszkają, pracują, realizują się, spełniają pasje. Ustami jego mieszkańców opowiadamy o historii Podkarpacia, o elementach, które budują tożsamość regionu, jego duszę. Film jest elementem budowania i scalania lokalnej tożsamości i zasypywania wewnętrznych podziałów.

Przesłanie filmu zawiera się w jego tytule Podkarpackie to Ty! Podkarpacie i Fundusze Unijne to nie są jakieś obce byty. To Twoje Podkarpackie i Twoje Fundusze Unijne. To Twoje miejsce i to Ty masz realny wpływ na to, jakie jest i jakie będzie w przyszłości. I to Ty powinieneś być z niego dumny. Bo Podkarpackie to Ty!

Film Podkarpackie to Ty stał się społecznym (i społecznościowym) wydarzeniem, katalizatorem dobrej energii i pozytywnego działania. Fundusze Europejskie, będące jego nienachalną, ale integralną, częścią, zostały w ten sposób niejako „uczłowieczone”. Ich formalny charakter i wyobrażona obcość zostały poprzez bohaterów filmu przekute w bliskość, przyjazność, ludzki wymiar i bardzo namacalne efekty. Efekty, które warto docenić. 

Narzędzia

Pełnometrażowy film dokumentalny, 4x spot TV, 5 sond Vox Populi, 50 x foto bohaterów kampanii, banery display, artykuły kontentowe, działania PR

Działania: media społecznościowe (Facebook, Instagram, YouTube), display kampania TV, działania PR

Efekty

Dotarcie kampanii: 350 000 unikalnych użytkowników w regionie

YouTube: ponad 120 000 wyświetleń powyżej 30’ oraz 267 000 wyświetleń ogólnie, 1265% wzrost subskrypcji kanału Odmienione Podkarpackie

FB/Instagram: ponad 250 000 wyświetleń, ponad 3500 reakcji, ponad 1200 polubień FanPage Odmienione Podkarpackie

Prime documentary film & video content since 2003

DogFilm Studio

Jana Styki 24/8
03-928 Warsaw
POLAND

dogfilm@dogfilm.pl

+48 602 473 113

© 2003 – 2021 DogFilm Studio
contact-section